Alle vormen van gevelreclame op een rijtje

Als ondernemer betaal je iedere maand voor je huisvesting. Dus waarom zou je niet proberen om een deel van die kosten terug te verdienen? Eén van de manieren om dat doen is met behulp van gevelreclame. Gevelreclame betekent dat je een reclameboodschap op de gevel van je pand laat plaatsen. Gevelreclame is in verschillende vormen verkrijgbaar. In dit artikel bespreken we ze allemaal.

Spandoeken

De meest eenvoudige vorm van gevelreclame zijn spandoeken. Maar dat wil niet zeggen dat spandoeken niet effectief zijn. Sterker nog, als je regelmatig wilt afwisselen met de producten of diensten die je wilt promoten zijn spandoeken verreweg de beste vorm van gevelreclame. Het plaatsen is eenvoudig doordat de doeken in een aluminium frame worden gespannen. En de doeken zelf zijn in aanschaf niet zo duur.

Freesletters

Wanneer je de gevel een stijlvolle reclameboodschap wilt geven zijn maatwerk freesletters de perfecte keuze. Freesletters zijn namelijk van roestvrijstaal gemaakt. Hoewel je de letters niet direct kunt verlichten, kun je ze toch zichtbaar maken als het donker is geworden. Je kunt namelijk ledspots op de gevel monteren die de freesletters sfeervol verlichten.

Doosletters

Doosletters zijn ideaal als je een reclameboodschap op de gevel wilt hebben en daarbij met verschillende kleuren letters wilt werken. Iedere letter kan namelijk afzonderlijk geproduceerd worden. Bovendien heb je geen ledspots nodig om de doosletters te verlichten. De verlichting zit namelijk in de doosletters zelf. 

Doosletters zijn een van de meest opvallende vormen van gevelreclame, doordat de letters als het ware een 3D effect hebben komen ze goed naar voren en vallen ze extra op. Dit voordeel en het gegeven dat je doosletters op maat kun laten maken zijn belangrijke redenen voor de populariteit van doosletters.

Lichtbakken

Lichtbakken zijn met name geschikt voor winkeliers. Je kunt ze namelijk als uithangbord gebruiken zodat je van veraf kunt zien waar je winkel gevestigd is. Dat is ideaal in een drukke winkelstraat om de aandacht van potentiële klanten te trekken.

Aandachtspunten bij gevelreclame

Een belangrijk aandachtspunt bij gevelreclame is dat je nadenkt over de boodschap waarmee je je doelgroep kunt triggeren. In essentie zal een bedrijfsnaam namelijk weinig losmaken bij je doelgroep. Je bedrijfsnaam vormt wel de basis van je reclameboodschap en zorgt ook voor herkenbaarheid voor je bestaande klanten. 

Dus je bedrijfsnaam moet je dan ook vooral behouden in je reclameboodschap. Maar je kunt met een tagline, een kleine zin onder je bedrijfsnaam, wel degelijk je doelgroep prikkelen om bij je bedrijf naar binnen te lopen of om je website te bezoeken.

Zo heb je bijvoorbeeld bedrijven die onder hun bedrijfsnaam een tagline plaatsen over dat ze de goedkoopste zijn, dat ze de beste kwaliteit leveren of het grootste assortiment hebben. Dat soort kleine zinnetjes bij je bedrijfsnaam kunnen vaak al heel effectief zijn om nieuwe klanten te werven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *