Werkhouding verbeteren met een zit sta bureau

Tijdens de werkroutine kunnen vermoeidheid en lichaamspijn jouw productiviteit in gevaar brengen. Dit komt omdat naast stress en spanning ook een slechte houding slijtage van de tussenwervelschijven kan veroorzaken en deze slijtage geleidelijk aan in een stil proces verschijnt.

Dus, als je een einde wilt maken aan die pertinente rugpijn, wees dan op de hoogte van de mogelijkheden van een zit sta bureau. In deze blog brengen we je op de hoogte van een aantal positieve fysieke gevolgen.

1. Een zit sta bureau helpt je nek en hoofd recht te houden
Deze eerste stap is moeilijker te realiseren als je met de monitor aan een tafel onder jouw ooglijn werkt. Bij deze methode is het erg moeilijk om je hoofd op dezelfde lijn te houden als je schouders.

Dus, als het praktisch is voor u, plaats de monitor van jouw PC bevestigd aan de muur of op een basis die de hoogte ervan zal verhogen. Als jouw stoel in hoogte verstelbaar is, laat hem dan zakken zodat jouw hoofd niet gekanteld wordt. Dit maakt het voor je veel gemakkelijker om horizontaal te kijken en het begin van jouw kolom op zijn plaats te houden.

2. Zorgt voor meer beweging in schouders

Met de uren die in een lastige houding worden doorgebracht, kan het uitvoeren van oefeningen om de schouders en de borstspieren te ontspannen een grote hulp zijn.

Een praktische oefening die je in je eigen kantoor kunt doen is je rug op een muur zetten met je benen open en je armen in een hoek van 90º. Daarna moet je jouw armen minstens 15 keer langzaam omhoog en omlaag doen.

3. Voorkomt dat je benen kruisen

Dit is zeker een van de gewoontes met de grootste aanhangers in kantoren over de hele wereld. Maar voor een correcte zithouding moeten beide voeten op de grond staan. Een zit sta bureau voorkomt dat je benen zullen kruisen, anders zal één van je voeten los in de lucht zitten en zal je heup uit positie zijn.

Als het niet comfortabel is om met beide voeten op de grond te zitten, verlicht dan het ongemak met geïmproviseerde steunen om je voeten te ondersteunen. Het kunnen een paar boeken zijn of een of andere houten kist die je niet meer gebruikt.

Gebruik een kussen om je rug te ondersteunen

Als jouw zitting te groot is of als het uiteinde van jouw rug niet bij de rugleuning van de stoel kan komen, gebruik dan een kussen in de lendenstreek. Dit zal veel helpen, zodat het ontwerp van jouw rug te allen tijde in de juiste positie is.

Sta op en beweeg van tijd tot tijd

Te lang zitten of staan achter je zit sta bureau is voor niemand goed. Dus af en toe opstaan en lopen. Indien mogelijk, is het zeer aangeraden om een rondje te gaan lopen . Naast het goed doen voor jouw rug, zal het helpen met het werk van jouw nieren en andere organen in jouw lichaam.

Bron: Officetopper

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *